Hij betaalt geen huur, belasting etc. aangezien het vaticaan een aparte status heeft. Alles wordt voor hem geregeld en betaald, bij de meeste officiële reizen zal overigens de ontvangende kant de kosten op zich nemen. Zie ook onderstaande documentaire.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee.. hij woont in zijn eigen land, het vaticaan.

Toegevoegd op 29-04-2009 16:25:29
Artikel 3 van het zelfbeschikkingrecht bepaalt overigens dat politieke, economische, sociale en educatieve onvoorbereidheid nooit als een grond mogen dienen om de onafhankelijkheid uit te stellen.

Vaticaanstad heeft wel een eigen bank, waar het geld van de rooms katholieken kerken binnenkomen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gratis kost en inwoon"ad vitam aeternam" Het zou me echt verwonderen indien hij belasting betaalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Naar aanleiding van het overlijden van de vorige paus is dat even ter sprake gebracht: de paus verdient niets. Maar al zijn kosten worden door het Vaticaan opgenomen.

Toegevoegd op 29-04-2009 16:25:12
Hij betaalt dus ook geen belasting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik neem ook aan dat zo'n paus geen inkomsten heeft, want geld plaveit natuurlijk de weg naar duivelse zaken.
Het ontvangen van een prostitué zal ook vast niet vergoed worden.
Nee, paus zijn is afzien: denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Paus verdient niks. Paus zijn is een roeping, geen baan. Hij is ook staatshoofd van de soevereine staat Vaticaanstad en heeft dan ook alleen te maken met de wetten van de Rooms-Katholieke kerk en de wetten die hij zelf uitvaardigt daar hij de plaatsvervanger is van God op Aarde en als zodanig namens Hem spreekt. Je kan de paus zo zien als monarch van Vaticaanstad. (Er is ook een pauselijke kroon maar die wordt al heel lang niet meer gebruikt)